Vanmiddag weer ‘n paar uurtjes in koffiehuis ‘De aanloop’ geweest in het Laakkwartier hier in Den Haag.
Vertel het maar…waar gaan we heen met z’n allen?
Aanvankelijk overheerste de somberheid. Het gaat niet de goede kant op…met de leefbaarheid, de integratie, de zorg, het onderwijs, de opvoeding. De tegenstellingen zullen groter worden. Europa krijgt veel te veel invloed. Het egoïsme steekt overal de kop op. Respect is ver te zoeken.
Gaandeweg het gesprek vond iedereen dat we toch wel erg aan het somberen waren.
We zijn er toch altijd nog zélf bij!
Bovendien, we staan er toch niet helemaal alleen voor?
Heel veel mensen vinden toch dat het anders moet?
Waar het nu om gaat is dat we het cynisme (het zal toch wel nooit veranderen…) verruilen voor betrokkenheid en inzet, dat we de cultuur van wegkijken vervangen door ‘n cultuur van activisme.
Er is hoop als we die hoop formuleren.
Er is vertrouwen als we weer leren om op te bouwen in plaats van alleen maar af te breken.
Er is vastberadenheid als we weer leren te winnen, en we ons niet meer als makke schapen alles laten afpakken waar onze ouders en grootouders voor hebben gestreden.
55 reacties
Er is vertrouwen als we weer leren om op te bouwen in plaats van alleen maar af te breken.
Vertel het Balkenende en co.
Reactie door folkert de lepper — donderdag 1 juli 2004 @ 17.39 uur
Perfect, daar hoort een volksvertegenwoordiger thuis, gewoon in de wijk of koffiehuis. Moeten alle politici eens doen, gewoon wat vaker ergens binnenlopen. Weet je gelijk wat je beleid voor uitwerking heeft inplaats van druk te doen met CPB rapporten e.d. Maar goed dat zal wel een utopie gedachten zijn, meeste politici kunnen niet eens normaal praten met een burger. Laat staan dat ze bereid zijn om eens met iemand een gesprek aan te gaan die geraakt wordt door zijn beleid. Maarja, het zijn ook geen verkiezingen…
Reactie door MAD — donderdag 1 juli 2004 @ 18.24 uur
Eurocratie voor hen is frustratie voor u! Het is nog niet te laat. Weiger de Eurostaat!
Het is nog niet te laat. Weiger de Eurostaat! Eerst de gulden, dan de taal, daarna de grondwet, de moraal. Europa pakt het allemaal. Straks maken Europese wetten met uw vrijheid korte metten. Straks stelt Europa ons de wet, kom nu in actie, pleeg verzet!
2004 na Christus luizige Emu-fiscus. Scheef zuchten meuten neten, of de beurskoers gaat wippen. Beursvreugde uitgeven is verliespijn aanvaarden.
Bukken voor de Europese economie is hetzelfde als zich op de wachtlijst laten plaatsen voor een door Balkenende georkestreerde lobotomie!
Reactie door J.Meinardi — donderdag 1 juli 2004 @ 18.44 uur
Een cultuur van activisme en solidariteit.
Zwakken vechten niet.
Sterkeren vechten een uur.
Nog sterkeren vechten vele jaren.
Maar de sterksten vechten een leven lang.
De sterksten zijn onontbeerlijk.
Reactie door Joke Faas — donderdag 1 juli 2004 @ 22.45 uur
Leer eerst mensen maar eerst om eens goed na te denken over de gevolgen van hun stemgedrag de afgelopen tijd. Want daar ligt de oplossing van ons probleem.
Mijn voorstel in concreto: Geef pas stemrecht na bewezen bekwaamheid in het kunnen onderscheiden van partijen en het kunnen maken van een bewuste keuze. Tot nu toe zijn het nog steeds de onbewusten die hier het beleid hebben bepaald.
Reactie door ReneR — vrijdag 2 juli 2004 @ 0.37 uur
zucht…. die ouders en grootouders stemden ook an masse voor cda en pvda of hun voorlopers, incl wat nu GL heet te zijn.
Nee, dan michael moore’s film fahrenheit 9/11 !!!
‘Oorlog moet, althans economies gezien’ . . .
Die gaat china zelfs importeren en waarschijnlijk wel censureren v.w.b. de geweldscenes.
Defaitisme is gegroeid, echter, leer de mensen hoe we hier zijn gekomen en de kans is groot dat men an masse de zittende politiek de rug toekeert.
Heeej! ‘Pim’ kon het ook, die haalde POSTUUM 27 zetels binnen, maar ook daar gold dat de gespreide bed bewoners er een zooitje van maakten.
De vraag ‘is dus voor de 67ste keer’ gaan we die folder maken die in verhalende vorm kort en bondig de mensen wakker maakt en hen laat zien welke partijen wat hebben mogelijk gemaakt, hoe NL nu kwam en is waar we zijn, ook kwa sfeer zeg maar, de dingen waarmede we niet blij hoeven zijn??
Reactie door barend — vrijdag 2 juli 2004 @ 1.30 uur
Ik lees in de woorden dat “Gaandeweg het gesprek vond iedereen dat we toch wel erg aan het somberen waren” en verder, dat mensen zich wel degelijk realiseren dat ze een eigen verantwoordelijk hebben.
Niet langer kan (en moet) de overheid voor alles en iedereen zorgen en heb je als individu geen plichten naar de maatschappij. De overheid is er om mensen te ondersteunen en niet om ze te belemmeren bij hun zelfontplooiing.
Reactie door ricardo kamperveen — vrijdag 2 juli 2004 @ 9.03 uur
Niet alleen grootouders en ouders schraapten het bij elkaar Jan.
Ik heb daar zelf het leeuwendeel aan bijgedragen; stond in 1967 al op 15jarige leeftijd in de fabriek…………..
Reactie door Opa-Buiswater — vrijdag 2 juli 2004 @ 9.32 uur
Opa-Buiswater,
met 14 jaar begonnen, 48 urige werk week,stond voor 20 cent per uur te sappelen, of wel 9,60(guldens) in de week.
Nu na 46 jaar werken, waarvan bij de laatste werkgever bijna 30 jaar. Dan willen ze je nog afschepen als je er uit gegooid wordt. Ik ben van werken nooit rijk geworden heb het eerlijk moeten verdienen allemaal.
Reactie door folkert de lepper — vrijdag 2 juli 2004 @ 10.12 uur
@ folkert en Opa
Vergis jullie niet. Leerlingen moeten steeds meer leren, daar de korte geschiednis snel nieuwe namen en voorvallen noteert, technieken en bijgestelde ‘waarheden’ Er verandert veel en snel.
Mensen werken vaak niet meer alleen, dus de kids zijn dan zogeheten sleutel-kinderen en de natuur maakt daar in de praktijk niet zelden ‘wat mindere broeders’ (m/v) van.
Goed men heeft een autootje, echter recht-evenredig daartegenover staan de over-winsten die men puissant rijken geeft en dus ook macht.
Consumentisme is verandert, de lonen gaan echter nog steeds schoon op en ik durf te denken dat er meer schuld (geldelijk en aantallen personen)is dan in de periode, pak m beet, 1900 – 1970
@ricardo:
Mensen die hun broek niet zelf op kunnen houden mag je wat mij betreft helpen.
Anderzijds is er de idioterie om mensen met 3x of meer modaal nog hypotheek en andere belastingvoordelen(dus door een ieder mee-betaalt!) te geven.
Dat de overheid dient te dienen zijn we het over eens.
Dit houd echter voor mij in : een sterke overheid.
Maar ook: Vrijheid is goed, wilde-westen met uitbuiters die ons mensen tot uitperssinasappelen maken is bad.
Nog ff en je wensen komen uit:
Iederen concurrent(werkenden dus ook), USA-achtige lasten v.w.b. wonen verzekeren zorg en scholing(dan moet men genieen ‘opkopen’ als de ouders arm zijn met een beurs, want de krenten uit de maatschappelijke pap zijn voor de groot-geldmagneten)
Afijn, aan iederen het advies, ga fahrenheit 9/11 kijken.
Denk zelf, puzzel zelf, kijk wie er baat heeft bij…. enz.
Reactie door barend — vrijdag 2 juli 2004 @ 10.35 uur
Jan Marijnissen
ff over je verhaal overbrengen naar de burger.
Misschien idee om een krant inelkaar te zetten. Is goedkoop bij grote oplage, je kan recycle papier gebruiken, niemand gooit het weg, als je een beetje fatsoenlijke layout neemt, jullie zullen best iemand hebben die kan DTP’e. En met een beetje creatief denken kan je er meer mee doen. Je hebt ruimte zat om je verhaal te doen. Een folder flikkert iedereen weg, een krant niet.
Reactie door MAD — vrijdag 2 juli 2004 @ 11.10 uur
Barend,#10
Mensen werken vaak niet meer alleen, dus de kids zijn dan zogeheten sleutel-kinderen en de natuur maakt daar in de praktijk niet zelden ‘wat mindere broeders’ (m/v) van.
Thuis bij mij waren we eigenlijk ook sleutelkinderen, uit pure armoede. Mijn moeder was weduwe voorzieningen waren er niet of nauwelijks, later kwam er de weduwen en wezen wet, je had wel
een soort steun, er moest voor vijf kinderen worden gezorgd.
Ik wil maar zeggen sleutel-kinderen waren er de jaren 1950 ook al,met sleutelkinderen heden ten dagen niet te vergelijken.
De omstandigheden bepalen soms hoe iets gaat in het leven.
Daarom ben ik vaak ook wel boos op het zooitje in Den Haag die
beslist niet weten waar ze over beslissen, alleen maar puur cijfermatig kijken.
Reactie door folkert de lepper — vrijdag 2 juli 2004 @ 12.02 uur
Waar gaan we heen met zijn allen? Ik weet niet waar jullie heengaan, maar ik ga naar Brazilie. Over 20 jaar? Dan hoop ik dat ik daar rustig met mijn oude dag kan beginnen, weg van alle zakkenvullers en verkapte dictators… Met als hoofdreden de politieke situatie in ons land en het doemscenario dat zich in mijn hoofd afspeelt wanneer ik dit land over 20 jaar probeer voor te stellen hebben mij al een jaar geleden doen besluiten dat een emigratie voor mij het enige alternatief is. Ik ben inmiddels bezig met de eerste concrete stappen in die richting te nemen en mijn doelstelling is om binnen 12 maanden ook daadwerkelijk Nederland achter me te laten.
http://www.viviun.com/AD-13118/ (Dit was helaas al verkocht eerder deze maand, maar om jullie een voorbeeld te geven waarvoor ik dit land achter me laat)
Reactie door mnemo — zaterdag 3 juli 2004 @ 8.29 uur
Als iedereen vertrekt uit Nederland moet de rest nog langer door werken, wie zorgt dan voor mij.
Reactie door folkert de lepper — zaterdag 3 juli 2004 @ 9.22 uur
Zorg maar fijn voor jezelf, zoals de andere 95% van de wereldbevolking ook moet…
Reactie door mnemo — zaterdag 3 juli 2004 @ 9.24 uur
mnemo,
behoort jij ook bij die 95% van de wereld bevolking.
Dan moet je toch wel staan te kwijlen bij alles hier van die 5%.
Reactie door folkert de lepper — zaterdag 3 juli 2004 @ 9.27 uur
Denk je dat er werkelijk nog iets over is van de verzorgingsstaat over pak hem beet 20 a 25 jaar? Laten we zeggen 30 jaar in mijn geval voordat ik tegen de persioensgerechtigde leeftijd van 65 jaar aanhang. Mijn hersentjes malen wel eens door daarover en ik moet je toch mededelen dat ik een ietsje minder optimistisch toekomstbeeld heb dan jij waarschijnlijk. En heel eerlijk gezegd vind ik de verzorgingsstaat in dit land een beetje te ver doorgeschoten en zijn er gewoonweg teveel mogelijkheden om je leven te vullen zonder ook maar een dag te werken en geloof me maar, mijn afkeer naar alles wat te ver naar links neigt is wel degelijk afkomstig van het te vaak geconfronteerd worden met beroepssteuntrekkers, fraudeurs, subsidiesponzen met een artistiek labeltje. Helaas worden daar de echte steunbehoevenden de dupe van en mochten we dit jaar de treurige introductie van het woord “vierentwintiguursluier” beleven. Haal dat vangnet maar eens weg voor een heleboel mensen en je zal verbaasd zijn tot hoeveel innovatieve oplossingen veel mensen zullen komen om in hun eigen bestaan te voorzien. Ik acht het zelfs niet geheel uitgesloten dat er misschien weer wat verstokte werkelozen en onproductieven tot grootse prestaties worden gedreven en daadwerkelijk in hun eigen bestaan gaan voorzien door middel van een vaste baan of een eigen onderneming. Zo lang er nog sociale diensten mensen moeten dwingen om te gaan werken is er iets mis in dit land. Stop mensen die bij machte zijn te werken per direct hun uitkeringen… Ze hebben er helemaal geen recht op!
Reactie door mnemo — zaterdag 3 juli 2004 @ 9.41 uur
Ik behoor idd tot die 95%.
Reactie door mnemo — zaterdag 3 juli 2004 @ 9.45 uur
Ik kwijl helemaal niet om hetgeen jullie hier denken te hebben… Ik heb al een hele poos geleden geleerd dat dit materialistische en oppervlakkige bestaan dat jullie hier leiden niet aan mij is besteed. Werk je maar een burn-out of RSI voor je schamele 1500 euro en waan je maar rijk daarmee. Ik weet beter.
Reactie door mnemo — zaterdag 3 juli 2004 @ 9.46 uur
mnemo,
waar leef jij dan van, wat is jou materialischtische niet oppervlakkigheid dan.
Of ben je zo n grijze wollensokken werker pff.
Reactie door folkert de lepper — zaterdag 3 juli 2004 @ 10.49 uur
Ik leef van hetgeen mijn omgeving me te bieden heeft. Dat wil zeggen, ik importeer en exporteer waar maar vraag naar is. Dingen zoals half-edelstenen, edelstenen, ruwe materialen zoals leder en handgemaakte artikelen van hoge kwaliteit. Waar ik overigens goed voor betaal omdat ik als eenmansbedrijfje makkelijk mijn marges haal en ook zoals je ziet niet zo heel veel eisen stel qua materiele zaken… Een schone groene omgeving, ruimte en met een beetje zon ben ik al tevreden. Ik heb al meerdere malen voor lange periode in latijns amerika gewoond en nu kies ik ervoor me daar definitief te vestigen. Brazilie is daarbij nieuw en ik heb daar geen financiele binding mee, maar zoals al eerder bewezen en beproeft zie ik voldoende mogelijkheden. Let wel dat een inkomen van 1000 euro daar een heleboel geld is. Dat is met een beetje slim investeren makkelijk te halen.
Reactie door mnemo — zaterdag 3 juli 2004 @ 11.15 uur
mnemo,
er is niets belangrijker als tevreden te zijn met het geen wat iemand doet en heeft, dat is bij jou zo lijkt mij.
Reactie door folkert de lepper — zaterdag 3 juli 2004 @ 13.15 uur
mnemo
Fijn te horen dat je gaat verhuizen mnemo, en je integratie beeld is ook zo fijn. 1000 Euro is daar veel geld. Zo kan ik ook iemand die Thaise vrouwtjes zo leuk vindt, maarja das logisch, het kost maar 5 euro, hier in Nederland 200 Euro.
Reactie door MAD — zaterdag 3 juli 2004 @ 14.56 uur
Ja, je hebt helemaal gelijk MAD. Ik heb al 4 jaar een Uruguayaanse vriendin en ben nog nooit zo gelukkig geweest moet ik eerlijk toegeven. Je vergelijk met Thailand gaat een beetje mank verder, Uruguay en met name Montevideo is ongeveer even duur als een willekeurige Europese stad. Daarnaast denk mijn vriendin er niet over om zich in Nederland te vestigen. Ze is hier al enkele malen geweest en ook zij ziet dezelfde problemen als ik en snapt niet waar mensen zich hier allemaal zo druk over maken. Het kan toch allemaal zo simpel zegt ze dan. En ik geef haar inmiddels groot gelijk. Uruguay zou ook voor jou misschien een hele verademing zijn… een ex-dictatoriaal regime waar de mensen nu genieten van hun verworven democratische vrijheden en zich masaal afgekeert hebben van een totalitaire overheid. Ik heb er iedere dag genoten van het onbekommerde leven, zelfs gedurende de financiele crisis die er toen heerste en nog steeds heerst overigens. Zoals ik al zei MAD, het leven kan veel eenvoudiger en een overheid moet gewoon haar werk doen en zou verder geen rol van betekenis mogen spelen. En verder ben ik waarschijnlijk multi-cultureler dan jij MAD, ik ben namelijk niet zo nationalistisch ingesteld zoals jij met je patriotische uitspraken in eerdere onderwerpen al liet doorschemeren. Ik heb een anti-islamitisch standpunt en daar heb ik alle reden voor, maar daarmee heb ik nog geen hekel aan ze en voel ik me prima thuis tussen andere culturen.
Reactie door mnemo — zaterdag 3 juli 2004 @ 15.41 uur
mnemo
jij bent een snabbelaar, beetje van dit beetje van dat en vervolgens een beetje hier en beetje daar kritiek leveren. Inderdaad bij mij is het duidelijk, ik hou van alles wat zich binnen de grenzen van Nederland staat, zit, weet ik veel wat, en ben een nationalist, klopt 100%. En ja ik acht Nederland nog behoorlijk hoog…ben er geboren en getogen, enn fijne jeugd gehad, heb hier gediend als beroeps in het leger. Dus ja ik ben trots op mijn landje, minder op de politiek. Maar de doorsnee Nederlanders zijn best okay en zijn achteraf toch vaker socialer dan ze zelf denken. Blijkt ook wel..
En wees jij maar blij dat er mensen zoals ik rondlopen, want diezelfde mensen heb je misschien nog weleens nodig als er echt geknokt moet worden voor de veiligheid van jouw en andere. Zo slecht is Nederland niet, het kan beter, maar slecht, nee geloof ik niet. Ja de politiek is momenteel butt.
Reactie door MAD — zaterdag 3 juli 2004 @ 16.34 uur
Waarom moet ik in hemelsnaam nu weer blij zijn dat er mensen zoals jij rondlopen? Met alle respect MAD, maar je draaft een beetje door nu. Tegen de tijd dat jij met eelt op je klauwen stoeptegels uit de grond loopt te rukken om deze vervolgens hoegenaamd voor mnemo en vaderland richting argeloze kaalkop te slingeren zit ik al lang en breed een kleine 10.000 km me te bekommeren om mijn geimporteerde tulpenbollen die maar niet willen wortelen. Het had weinig gescheeld of ik was net zo geworden als jij maar gelukkig is dat bord voor mijn kop door het vele zoute water en zon langzaam vergaan. Waarom druk maken MAD, je hebt maar één leven en geniet daar nou eens van…
Reactie door mnemo — zaterdag 3 juli 2004 @ 18.35 uur
Ik hoor dat vaker, dan vraag ik altijd….waar maak jij je eigenlijk druk om ? Krijg dan zo’n verhaal als jij afsteekt. En Mnemo ook jij maakt je druk, al liggen we mijlenver met onze opvattingen uit elkaar. Anders zou je ook niet loggen. Misschien maar goed mnemo dat er mensen op allerlei nivo’s zich druk maken.
Reactie door MAD — zaterdag 3 juli 2004 @ 19.37 uur
Ik kan niet begrijpen waarom jij je druk maakt om god en vaderland terwijl Nederland nauwqelijks nog het fijne land is dat in mijn geheugen staat gegrift. Ik kijk naar wat er te koop is in de wereld en waar ik eventueel nog iets kan betekenen voor mensen. Ja hoor MAD, zo denk ik ook nog eens… Ik denk namelijk dat er hier in Nederland niemand op mij zit te wachten en dat er in landen zoals Uruguay, Brazilie en god weet waar nog meer wel nog iets te doen valt. Een klein bijkomend voordeel van mijn “geschnabbel” is dat ik toch omzet genereer en mensen aan het werk zet. Je kan er in ieder geval zeker van zijn dat mensen mij graag zien komen in de landen waar ik kom. Nog iets… Om in Brazilie te mogen wonen moet je maandelijks minimaal 2000 U$ op je rekening ontvangen of minimaal 200.000 U$ per investeren in een Braziliaanse onderneming of voor minimaal 200.000 U$ een eigen onderneming opstarten of voor buitenlandse ondernemingen die in brazilie gevestigd zijn maar buitenlandse wernemers willen laten overkomen; 200.000 investering in de braziliaanse tak van de onderneming per werknemer. Kijk, dat is nou eens imigratiewetgeving die zoden aan de dijk zet en een gezonde aanwas van nieuwe emigranten aantrekt. Niet dat halfslappe linkse gedoe van hiero… Kom maar en we geven je een huis en uitkering en als je vakantie weer is afgelopen nog een ticket en 2600 euro zakgeld toe… Zonder paspoort en genoeg poen hoef jij in Brazilie niet aan te kloppen.
Reactie door mnemo — zaterdag 3 juli 2004 @ 20.51 uur
Mijn visie is totaal anders en geld vind ik helemaal niet boeiend, eer en trots hebben bij mij altijd de boventoon in alles gevoerd. Wat koop je er voor ? niets, maar het voelt zo verdomd goed als ik me rug heb weten recht te houden tegenover mensen die denken dat ik gevoelig ben voor geld/omkoping of smooth talking. Dus kortom mijn leven draait om eer en trots, ja dat is een belangrijk iets voor mij. Heb je dat niet in je, dan snap je dat ook niet, geeft niet, iedereen is anders.
Reactie door MAD — zondag 4 juli 2004 @ 10.01 uur
@ Mnemo
Ik geef je groot gelijk dat je weg wil uit dit verziekte land. Ik zal ook hier vertrekken, zo gauw ik de kans daartoe krijg. Dit land is verpest door jarenlang struisvogelpolitiek van zowel linkse als rechtse kabinetten.
Helaas is de klok hier vrijwel niet meer even snel terug te draaien.
Wat ik wel uit je verhaal wil weerleggen; is dat jij doet alsof de meeste mensen die van de bijstand leven, hier zelf voor gekozen hebben. Natuurlijk zijn er bijstandstoeristen; die graag hier willen vertoeven; maar geloof me, dat je het merendeel geweld aandoet, als je ze zo gaat qualificeren. Voorts zeg je veel te simpel: zoek een baan of begin een bedrijf.
Ik neem aan, dat de regeltjes in Brazilie veel soepeler zijn dan hier om een bedrijf te beginnen (en de houden) dan in Nederland. Ze kennen daar volgens mij nauwelijks een Arbo-wetgeving en ze hoeven zich niet zo aan milieu-regels te houden. Moet je daar ook een vergunning aanvragen, als ze een boompje willen kappen? Wellicht helpt enige harde valuta onder de tafel ook wel een beetje. Je kent ze ongetwijfeld ook.
Laatste keer dat ik solliciteerde naar een baan, waren er al duizend voor mij aan geweest; zo zei men. Je kunt mensen; die ook dergelijke ervaringen hebben met solliciteren steeds; toch moeilijk verwijten, dat ze niet willen werken??
Ik wens je verder veel succes daarzo in den vreemde.
Reactie door ReneR — zondag 4 juli 2004 @ 13.51 uur
http://www.cnv.nl/news/berichten/2004/June/EpllypElVlzwgliVwf.shtml
http://www.telegraaf.nl/binnenland/11818181/Weinig_gemeenten_willen_bijstandstrekkers_in_dienst.html
mnemo er is veel mis, legt niet aan mensen met een uitkering, legt aan die debiele overheid. Ik ben ook voor een andere manier van activeren van mensen met een uitkering.
1. Meer stabiliteit in hun leven brengen, dus eerst laten wennen aan een 8 tot 5 mentaliteit. Anders gaat het toch vaak mis. Na een half jaar werkeloos ben je totaal een ander ritme gewend.
2. Sport promoten, inspanning van het lichaam kan stress wegnemen en sport is goed voor iedereen, mits het onder goede begeleiding gebeurt.
3. Veel praten met ze en ze eerlijk laten zeggen wat ze denken en voelen. Fraude ontstaat door het huidige uitkeringsbeleid. Mensen kunnen niet eerlijk zijn maar worden gepushed te liegen over b.v. het aantal sollicitaties. Socialedienst zegt b.v. je moet 5 sollicitaties hebben en als je die niet haalt dan…. Werkt niet, je moet met mensen werken en bewerken.
4. Socialedienst moet veel langer betrokken blijven als iemand een nieuwe baan heeft. Puur voor de begeleiding en op tijd kunnen ingrijpen als het fout dreigt te gaan.
Deze dingen pas ik dus allemaal toe als leidinggevende en kan je vertellen dat het uitstekend werk. Ze hebben door dat het mij erg veel uitmaakt hoe iemand zich voelt. Als ik dus weet dat iemand lang werkeloos is geweest, zoek ik zelf dus contact met de socialedienst en hou ze 2 x p/w op de hoogte. Doe dit overigens in overleg met de werknemer.
Het kan anders…en nee ze nemen me niet in de maling, zeg altijd doe je maar 1 x, dus doe het goed..
Reactie door MAD — zondag 4 juli 2004 @ 16.08 uur
rene.(30)mnemo wil helemaal niet weg !!! klik maar op zijn naam en lees het stukje over de europese grondwet . hij bezoekt dit log alleen maar om de s.p. en speciaal jan in een kwaad daglicht te stellen . hij beweerd dat jan als eurokritikus .niks op zijn weblog zit .wat logisch is .daar wij een appart europa weblog hebben . maar dat vergeet mnemo te vermelden in zijn stukje . toevallig???? denk het niet .
Reactie door henk — zondag 4 juli 2004 @ 22.19 uur
@Rene en MAD, Nederland, ook mijn Nederland, wordt in haar ziel aangetast. De fundamenten die van onze samenleving een samenleving maakten die een stapje voor had op de rest van de wereld – want dat gevoel had ik toch altijd wel een beetje – worden voor onze ogen verneukt, verkracht en vermoord. Machteloos mogen we toezien hoe een clubje van iedere realiteit lostaande papkindjes die zich werkelijk waar nog nooit een dag van hun leven ergens voor ingespannen hebben en alles door mamma en pappa in de schoot geworpen hebben gekregen een beetje voor de hobbie en status de boel te grabbel gooien. Het probleem in dit land is dat we veel te veel nietszeggende figuren in de politiek hebben rondlopen. Mensen zonder enige inhoud en visie die toch maar door malen en het ene na het andere volslagen nutteloze wetsontwerp uit hun mouw schudden. Of er nou behoefte aan is of niet, wetten zullen ze produceren, het is gewoon een fabriek waar de regeltjes aan de lopende band worden geproduceert. En wetten afschaffen… heb jij er wel eens van gehoord dat er eens wordt gezegd van jezus jongens, wat hebben we toch een berg onzin tussen staan, we gaan er eens een hoop opruimen. Het gaat maar door, maar weet je wat het eigenlijk is… een regering die voor iedere situatie die ze niet onder controle hebben een berg maatregelen moet doen uitgaan in de vorm van een zooitje eenzijdige verplichtingen richting haar burgers is een regering die volkomen onbekwaam is en gewoon geen gezag afdwingt en een verkeerd voorbeeld van haar zelf doet uitgaan. Zeg nou zelf, de enige keren dat dit kabinet in het nieuws komt is alleen maar met teringzooi. Fraude hier, graaien daar, ontkennen, ontkennen, zwijgen en en toestaan. Daar kan geen regering meer iets aan goed doen wat dit kabinet en het vorige en het kabinet daarvoor allemaal verziekt hebben. Paars 1 was goed, vanaf Paars 2 werd het een ramp en daarna is het nooit meer goed gekomen. Pim Fortyun was een signaal, een teken aan de wand dat keihard genegeerd is en nu verwachten ze dat het vanzelf allemaal wel weer overwaait… Dat hopen ze althans.
En Henkie, Ik vind Jan inderdaad een politicus van lik mijn vestje om het maar eens netjes te zeggen. Ik prik namelijk door zijn facade heen en zie wel waar het werkelijk om te doen is. Jan is de lijsttrekker van een partij die als oppositie de misstanden en falen van het huidige kabinet dat op dit moment 0,0% draagkracht heeft aan de kaak dient te stellen. En ik volg Jans verichtingen sinds ik zijn weblog bezoek zo goed en kwaad als ik enigszins kan en ik zie alleen dat hij iedere keer als het er op aan komt het laat afweten. Donner? De gevaarlijkste en domste politicus die Nederland ooit heeft gekend mag van Jan ongestoord zijn gang blijven gaan. Geen woord daarover. Europa? Fraude? Jan laat het liggen… Met die stemmen ging een andere wel slimme SP’er aan de haal terwijl jullie het hadden over die *&^%$ keffer… Waakhond… pfff. Wat een farce.
Dus, nee, het was niet toevallig dat ik over Jan schreef. Ik stoor me aan zijn hersenloze voetbal geblaat terwijl er hele andere zaken aan de orde zijn. Maar daar hoor ik Jan niet over… Ik hoor alleen maar voetbal uit zijn mond komen als enige teken van leven. Wat heb ik daar nou aan.. Ik had wel eens willen zien als dat voetbal rond verkiezingstijd zou worden gehouden of Jan dan nog zoveel over voetbal lult… Regeren Jan, dat doe je ook in de 4 jaar tussen twee verkiezingsronden. En vooral vooruitdenken en je achterban ook eens laten meedelen in je toekomstbeeld van Nederland over 25 jaar en hoe je dat denkt te gaan bereiken.
Reactie door mnemo — maandag 5 juli 2004 @ 1.26 uur
mnemo (33) hetis henk !geen (gekke)henkie . kleineren van anderen is zielig zeker als je je eigen naam niet vrijgeeft !weet je een betere partijleider en politicus dan jan .dan hoor ik het graag . verder bied de partij meer mogelijkheden o.a. dossiers om aan de nodige informatie over de partij standpunten van de s.p. te komen .maar dat wil je niet weten .dat dit land naar de klote gaat ben ik met je eens maar dat komt vooral door gasten net als jij . die nooit naar de stembus zijn gegaan omdat ze het geen flikker interseerde .en nu ze genaaid worden , juist tegen de partij en haar vertegenwoordigers de sp dus lopen te zeiken . nu kom je erachter waarom de s.p OVERAL TEGEN WAS (en is )
Reactie door henk — maandag 5 juli 2004 @ 10.49 uur
Stemmen? Een beetje schuiven met zeteltjes, dat zou dus volgens jou het zalvende middel moeten zijn voor een land waarvan ik schat dat het nog net een decenia van een burgeroorlog is verwijderd? Ik ga in ieder geval niet stemmen op een politicus die nauwelijks verstand van voetbal heeft maar toch het harste vanaf de zijlijn loopt mee te brullen. Als dat tekenend mag zijn voor de wijze waarop deze zelfde politicus omgaat met andere zaken geniet hij bij mij geen enkel vertrouwen. Ik heb overigens geen enkele behoefte aan de eenrichtings-propaganda zoals ik partijstandpunten zie. Wollige ideologie, nauwelijks gestoeld op enige realiteit of haalbaarheid en waarschijnlijk niets meer dan gebakken lucht waar bij de eerst volgende verkiezingen zo gauw als de zeteltjes weer verdeeld zijn de vloer mee wordt aangeveegd. Nee hoor, ik beoordeel Jan liever hier op zijn web-log, daar waar hij de uitgelezen mogelijkheid heeft eens wat inzicht te verschaffen van hetgeen hem drijft. Daarin faalt hij dus jammerlijk, want tot op heden toe heb ik hem nog geen enkele maal op een diepere analyze van zijn wijze van politiek bedrijven mogen vernemen. Ja, overal op tegen zijn, dat zie ik wel.. Maar waar blijven dan vervolgens de oplossingen. Wat is Jans oplossing voor de pre-pensioenen? Hoe denkt Jan over de islamisering van Nederland en de daarmee gepaard gaande etnische spanningen? Mag rechts weer de hete aardappelen uit het vuur halen en Jan dan vervolgens weer als een havik erboven op zitten om zo gauw als er iets fout gaat om het hardt foei te gaan lopen roepen? Nee! Kom eerst maar eens met een alternatief… Dat schaduw-kabinet was misschien nog geeneens zo’n slecht idee want ik ben nu onderhand wel eens benieuwd met wat voor een zinnigs die partijen die nog nooit geregeerd hebben op de proppen weten te komen. Tot op heden ontbreekt ieder feitelijk materiaal waarop ik de SP zou kunnen beoordelen. Bewijzen wil ik zien. En net zo min als dat ik Jan Mulder serieus zou nemen als politicus, net zo min neem ik Jan “Mulder wannabe” Marijnissen serieus wanneer hij duidelijk te kennen geeft zich meer in te spannen voor het voetbal dan voor dit land.
Reactie door mnemo — maandag 5 juli 2004 @ 11.42 uur
In aantal zaken kan ik me wel vinden wat mnemo zegt. Alleen de harde kritiek op Marijnissen en zijn weblog vindt ik niet rechtvaardig. Dit is een persoonlijk weblog, dus zal Marijnissen er ook persoonlijke artikels plaatsen. Een politici kan niet nonstop met politiek bezig zijn, Marijnissen heeft ook een vrouw en een kind. Is ook gewoon vader en partner en houd dus ook van voetbal e.d. Zou het erg ongezond vinden als hij dat alles niet zo doen.
Reactie door MAD — maandag 5 juli 2004 @ 12.33 uur
Nou, zeg eens eerlijk… Is dit een persoonlijk web-log? Straalt het dat uit? Het straal SP en politiek uit en niets anders dan dat. Ik zie nergens Jans verhalen over zijn vrouw en kinderen. Het is zieltjeswinnen rond verkiezingstijd en slap lullen over voetbal slechts luttele dagen na het verstrijken van de verkiezingen. Zo ziet het er uit en niet anders.
Reactie door mnemo — maandag 5 juli 2004 @ 13.00 uur
Jan de gewone man… Ja, Jan die zich net zoveel voor de politiek interessert als de gewone man, Jan die net zoveel van voetbal houdt als de gewone man. Klopt allemaal, maar gewone mensen hebben we niets aan in de politiek. We hebben echt keihard behoefte aan mensen met een visie. Niet van die prutsers die denken dat je een land net zoals een spelletje voetbal regelt, door er veel en dom over te lullen. Je mag van mij best de gewone man uithangen, maar doe dat in je gewone huis, met je gewone baan en je gewone leventje en zadel niet een heel land op met deze onbekwaamheid.
Reactie door mnemo — maandag 5 juli 2004 @ 13.04 uur
En nog iets, ik zie het als iets eervols dat ik niet stem. Ik zou het best wel kunnen hoor, iedereen kan het, je hoeft er slechts een half uurtje tijd voor te hebben en de animo om jezelf ertoe te bewegen. Er lijken me nauwelijks dingen die makkelijker en goedkoper voor elkaar te krijgen zijn in dit land. Geen bijzondere verichting waar je een lintje voor verdient zou ik zeggen.
Niet stemmen vereist echter ruggegraat. Stel je nou eens voor dat ik me liet manipuleren door het soort zieltjeswinner waar jullie je ziel en zaligheid aan verkocht hebben. Ik denk dat ik als ik vanuit deze optiek zou redeneren ik op mijn blote knieen de voeten van Geert Wilders en de VVD zou moeten kussen. Keiharde uitspraken over de islamisering van Nederland, ze schuwen het debat en de confrontatie niet, haatzaaiende Imams het land uit. Dat is natuurlijk allemaal spekkie naar mnemo’s bekkie. Dus misschien is het maar goed dat ik zelf nadenk en mijn conclusie trek dat dit een onomkeerbaar effect is. Met in mijn ene hand een lijstje met daarop geschreven wat mijn eigen levensverwachtingen zijn en in de andere hand een lijstje met landen en plaatsen waar ik dit zou kunnen verwezenlijken heb ik een poosje zitten tobben maar nooit getwijfeld dat emigratie de enige juiste oplossing is in mijn geval. En ik denk zeker niet alleen, de emigratie van zowel autochtone als allochtone Nederlanders is nog nooit zo hoog geweest als het afgelopen jaar. Ook in mijn eigen omgeving zet ik mensen behoorlijk aan het denken en zijn er in navolging van mij nu ook al vrienden en bekenden zichzelf naar mogelijkheden aan het informeren. Mijn enthousiasme steekt aan…
Reactie door mnemo — maandag 5 juli 2004 @ 13.24 uur
mnemo
We moeten zo met moslims niet omgaan, niet zoals de VVD dat doet, kan absoluut niet. Daar gaan ze bij de volgende verkiezingen ook vreselijke klappen voor vangen, hard werkt niet in dit land. Fotuyn zijn idee vondt ik wel goed, maar Fortuyn was ook mens en zei, allemaal generaal pardon en daarna strenger zijn. Dat vergeet iedereen voor het gemak vaak even, want hele asielbeleid is naar idee van Fortuyn. Moeten de eikels ook eens de goede dingen eruit halen, zoals menselijk zijn. Ik ben geen Fortuyn fan, verre van dat, maar weet wel dat hij iemand was die erop terug zou komen als hij ellende zag en mensen er ontrecht mee zou kwaad doen. Wat dat aangaat was Fortuyn zo links als de neten en een socialist ook dat vergeten een groot aantal mensen steeds.
Asielbeleid is doorgeschoten, haat tegen moslims is doorgeschoten. Ik heb me eigen ook voorgenomen als de politieke wind straks anders gaat staan in Nederland om Hishi Ali en Wilders keihard aan te pakken. Natuurlijk via de wet. Rechters laten hun oren altijd hangen naar de geest van de tijd, dus gewoon ff wachten. Aanzetten tot haat e.d. en van uit een politieke partij weegt dat altijd zwaarder.
Reactie door MAD — maandag 5 juli 2004 @ 13.41 uur
Hirschi Ali, ja, de excuusnegerin van de VVD zal ik haar maar noemen met het risico dat ik een proces aan mijn broek krijg van d’r. Enkele weken geleden nog een hoop poeha over hoe ze een jongen die haar in een restaurant een spoedige dood toewenste een mes in zijn hand drukte. En dan nu moeten een paar hersenloze straatschoffies het ontzien omdat ze net zoals honderden ander VMBO’rs hun tijd vullen met het produceren van stukjes proza doorspekt van heldenmoed en stoere taal. Ook voor de Haagse Schilderswijk Whiggers gelden JP’s normen en waarden, en zeg nou zelf, voor Hirschi is het natuurlijk veel bedreigender om door een stelletje sufgeblowde multi-culturele dichters verbaal bedreigt te worden dan wanneer ze IRL een gefrustreerde marokaan een mes in zijn hand drukt met de store boodschap, vermoord me dan maar. Ik concludeer dat mevrouw Hirschi Ali niet van haar eerste leugen gebarsten is.
Wilders, de populist waarvan zijn kapsel zijn IQ ontstijgt. Waarschijnlijk is hij in zijn bovenkamer net zover van de realiteit verwijderdt als dat zijn kapsel van het hedendaagse modebeeld af staat. Een slap aftreksel van het laatste restje Fortyun dat in de politiek is terug te vinden. Hij probeert het wel maar faalt jammerlijk omdat het bij Wilders in tegenstelling tot Fortuyn aan visie ontbreekt.
Ik hoef geen tweede Pim Fortuyn. Maar waar ik wel op hoop is iemand die net zoveel betrokkenheid met dit land aan de dag weet te leggen. Iemand die zich oprecht opwind over misstanden en met zijn kop boven het politiek correcte maaiveld probeert uit te steken. Alleen iemand met een onmenselijke inzet en betrokkenheid kan het tij nog keren in dit land en misschien dat het nog lang gaat duren voordat er nogmaals zo’n figuur zich uit het politieke moeras weet te ontworstelen.
Reactie door mnemo — maandag 5 juli 2004 @ 14.03 uur
mnemo
En hier zijn we eigenlijk ook bij de kern aan beland, van links tot rechts. De vertolkers van het asielbeleid en integratie wat vaak door Wilders en Hirsi Ali gedaan wordt om te scoren voor de VVD is fout. Het word op een foute manier gebracht. Het lijkt nu teveel op ‘zo zijn we eindelijk van die tering zwartjes af’. Het is te platvloers, te lomp. Als ik dat zou moeten doen, dan zou ik veel meer de goede dingen op de voorgrond brengen die wel goed gaan. Jammer dat dat niet gebeurd, ben er namelijk van overtuigd dat de oplossing bij de buitenlanders zelf ligt. De VVD heeft de discussie over integratie e.d. kapot geslagen door domme uitspraken Ali en Wilders.
Eigenlijk had Balkenende hier moeten ingrijpen en sturing moeten geven aan de discussie zodat hij fatsoenlijk bleef. Want als je een probleem hebt moet je niet gaan hakken, maar hem redelijk oplossen, met respect en fatsoen. Denk dat we het er allemaal over een zijn dat we met mensen te maken hebben.
Vind dat die 2 Hirsi & Wilders allebei aangepakt moeten worden, niet dood maken ofzo, maar voor een rechtbank volledig verpulveren. Want ze hebben aangezet tot haat, de hele discussie rond integratie e.d. kapot gemaakt met platvloerse opmerkingen, beledigen mensen zomaar. Is allemaal niet nodig, heb je een probleem, praat je erover en dan ga je niet de burger ophitsen.
Reactie door MAD — maandag 5 juli 2004 @ 14.59 uur
Er is geen asielbeleid MAD. Veel mensen hoopten toen ze hun stem uitbrachten dat ze op een of andere manier het tij konden keren en een halt konden toeroepen aan de abnormale snelheid waarmee we werden opgezadeld met exodussen van van hele volksstammen. Nauwelijks berekend op deze masale hoeveelheid vers bloed waarmee we geconfronteerd werden en alle daarmee samengaande problemen was en is er voor veel mensen de tijd aangebroken zich daartegen uit te spreken. We hebben toch behoorlijk masaal te kennen geven dat we een ander, strenger maar mogelijk rechtvaardiger asielbeleid wensten. Er werd volop misbruik gemaakt van de situatie en het overgrote deel van hetgeen zich aan onze landsgrenzen meldde had hier geen enkele aanspraak op. Ik hoopte dat naar dit probleem zou worden gekeken net zoals neem ik aan de meeste anderen die voor een strikter asielbeleid hebben gestemd.
Niemand kon ook maar vermoeden dat de politiek hieruit de consequentie zou trekken dat ze dan maar rucksichtloos gelijk aan een olifant in een porseleinkast moest gaan huishouden onder de vele mensen die hier hun procedure aan het doorlopen waren. Als iemand mij had verteld dat er vervolgens gezinnin uit elkaar gerukt zouden gaan worden en mensen teruggezonden zouden gaan worden die daarna een wisse dood tegenmoet treden had ik zoveel crimineel gedrag en onmenselijkheid niet mogelijk geacht. Het is beschamend, ook voor iemand die een strenger asielbeleid voorstaat…
Ik vind een generaal pardon net een stapje te ver gaan. Ik ben er wel voor om mensen die hier nu zijn niet zozeer te beoordelen of het wel of niet mogelijk is omj terug te keren, maar te beoordelen op het geen ze in hun tijd in Nederland hebben gedaan. Hierbij kan je wel uitgaan om iedereen in prinicipe te laten blijven, maar mensen die een gevaar voor deze samenleving vormen alsnog te weigeren. Dat wil zeggen dat mensen die of in het land van herkomst zich aan misdaden schuldig hebben gemaakt en/of tijdens hun verblijf zware delicten hebben gepleegd geweigerd worden. Buiten dat heb ik geen problemen met het laten blijven van alle mensen die nu door de bureaucratische mangel worden gehaald. De mogelijkheid om mensen te weigeren die overduidelijk slechte bedoelingen voor hebben moet wel aanwezig blijven en daarna zal er zo snel mogelijk een rechtvaardig asielbeleid moeten komen waar strene eisen worden gesteld aan mensen die zich om financiele motieven in ons land willen vestigen en een rechtvaardige en snelle behandeling voor diegene waarvoor Nederland een laatste strohalm is.
Reactie door mnemo — maandag 5 juli 2004 @ 16.04 uur
mnemo (40) jij vind het eervol om niet te stemmen !stemmen is niets anders dan je baas kiezen voor de komende (hoop van niet)4 jaar dat we nu z,on klote baas hebben komt, door gasten net als jij !!! en achteraf het beter weten . door niet te stemmen naai je mij en mijn gezin een oor aan .dus hou je commemtaar voortaan voor je .
Reactie door henk — maandag 5 juli 2004 @ 22.17 uur
Ik naai jou en je gezinnetje helemaal geen oor aan. Praat geen poep Henkie. De ellende die over jou en je gezinnetje wordt uitgestort heb je aan het zooitje onbekwame politici te danken die met jou goedkeuring het pluche bevolken. 95% van de mensen waaronder jij ook waarschijnlijk hebben helemaal geen notie van hetgeen er op politiek niveau allemaal speelt in dit land en al helemaal niet wat er zich achter de schermen afspeelt. Toch menen ze dat ze met hun stem die vanuit de onderbuik wordt uitgebracht het democratische recht doen laten zegenvieren. Nogmaals, da’s pure poep Henk(ie). Ow, sorry, ik mocht je geen Henkie meer noemen want henk is een grote kerel.. Dan doe verdomme eens je best om als een grote vent te denken en te praten Henk(ie) want je begrijpt het niet helemaal geloof ik. Ik zal het speciaal voor jou nog eens zeggen, ik ga pas weer stemmen wanneer ik het voor 90% met de standpunten van een partij eens kan zijn. Zoals de situatie nu er voor staat acht ik geen enkele partij of politici geschikt om me mee te vereenzelvigen en aan te verbinden. Jij zegt mijn baas voor de komende 4 jaar… Op dit punt begin ik je echt een beetje als een dommerik te beschouwen. Een hond heeft een baas Henk(ie). Ik in ieder geval niet en dat jij JP als je baas beschouwt zegt meer over jou dan over mij… ronduit triest.
Reactie door mnemo — maandag 5 juli 2004 @ 23.27 uur
@ mnemo: Inderdaad triest die makke schapen die blatend naar de schlachtbank worden gebracht.
Oh ja! Schapen….Loop eens op een vrije dag door een volkswijk. Zie je waarom dit land naar de verdommenis gaat.
Reactie door Theo — dinsdag 6 juli 2004 @ 15.21 uur
Theo overdrijf niet zo, kom veel in die wijken, wordt erg veel momenteel gedaan. Maar als er van die klootzakken achter de geraniums blijven zitten kankeren gebeurt er geen moer in je wijk. Gaat vaak ook niet om de wijk, wat ze eigenlijk zeggen ik wil geen buitenlanders in mijn wijk, daar zijn ze dan net weer te laf voor. Tijd geleden had ik ook zo’n kerel voor me, en maar ouweteringhoeren over de wijk, dit was niet goed, zus was niet goed. Dus ik naar hem toen, weer zelfde verhaal, dus ik zeg zo recht voor ze raap ‘je hebt gewoon de tering aan buitenlanders he’. De man voelde zich nogal betrapt, tenminste zo reageerde hij. Dus tegen hem gezegt, we proberen hier mensen te mobiliseren, politici zijn ook druk bezig, het begint er op te lijken hier maar er is nog veel werk, maar Rome is ook niet in 1 dag gebouwd. Dus wees voortaan duidelijk in wat u zegt ‘schurft aan buitenlanders’ of ‘problemen’. Voor de eerste categorie laat ik je gewoon zitten, voor problemen prima.
Veel mensen zijn niet eerlijk Theo. Ook dat is een probleem, wil je haten, moet je dat doen. Maar dan ook de rest niet lastig vallen, mag je van mij langzaam dood gaan achter je geraniums, eikels genoeg. Wil je meedoen, dan mag je spreken. Mensen moeten zelf ook eens de handen uit de mouwen steken. En gewoon tegen dat hoofddoekje zeggen, hoi buurvrouw, helpt u mee ? Inplaats…ze zal toch wel niet willen.
Of als er ellende is in de wijk er met zijn alle op afstappen. Het kan, alleen moet er 1 het initiatief nemen, en geloof me, politie zal maar wat graag meewerken met mensen die initiatief tonen. Hebben hun het weer een stuk makkelijker en kunnen ze andere zaken doen.
Eerlijkheid duurt het langst…
Reactie door MAD — dinsdag 6 juli 2004 @ 16.55 uur
@Mnemo
Ik heb een tijdje de strekking van je inzendingen gelezen. Ik vind het jammer, dat je zo tekeer gaat tegen een aantal inzenders hier, zoals Henk. Maar ook Jan Marijnissen. Geheel onterecht. Je schrijft hele verhalen op, zonder een aantal zaken nader te moriveren, die het hier om doen en waarmee jij enige punten kon scoren.
QUOTE: #35
Ja, overal op tegen zijn, dat zie ik wel.. Maar waar blijven dan vervolgens de oplossingen.
QUOTE: #33 zijn hersenloze voetbal geblaat terwijl er hele andere zaken aan de orde zijn. Maar daar hoor ik Jan niet over…
Quote #39:
Niet van die prutsers die denken dat je een land net zoals een spelletje voetbal regelt, door er veel en dom over te lullen.
Kijk mnemo, ik vind spierballentaal ook soms wel leuk om te zien. Maar ik vind het te slap voor woorden, wat jij daar tegenover stelt als alternatief. Want hoe moet het dan wel? Het enigste wat jij wil, is vluchten naar 1 of ander door en door corrupt zuidamerikaans land. Waarom ga jij niet de politiek in? want jij weet alles veel beter dan Jan Marijnissen. Die lult heus niet slap uit zijn nek voor de stemmen. Die levert ook een groot deel van zijn salaris in voor de partijkas. Die gaat voor zijn idealen knokken, ook al krijgt hij ook dreigbrieven van 1 of andere fortuyn-idioot.
De SP is geen partij meer van anti-stemmers. Daar doe je al deze mensen groot onrecht mee. Voor de verkiezingen is het programma van de S.P. heel gunstig beoordeeld door het centraal planburo. Dan kun je moeilijk volhouden, dat de SP alleen maar negatief kan lullen. Je bezoekt en bekijkt alleen maar van een heel eenzijdige kant, de verichtingen van deze partij. Lees ook eens de andere stukken.
En als je zo baalt van de kwaliteit van dit weblog, surf dan vrolijk verder naar de interactieve weblogs van al die beroepsvolksverneukers of sites van andere partijen. Dan kom je al snel achter waar de SP een grote partij in is.
Ik daag je daarom op dit weblog uit, om nu ook met iets zinnigs te komen, dan alleen wat gefrustreerde taal uit te slaan en het geven van wel heel persoonlijke analyses op de gebeurtenissen waarbij de SP een rol heeft gespeeld, of volgens jouw nog te spelen heeft. Ik zeg je; dat Jan M. steeds meer gelijk gaat krijgen, als je kijkt, hoe het kapitaal hier in feite het beleid gaat bepalen en niet meer de democratie, waarvoor vele voorouders hun bloed voor hebben gegeven.
Op #33 heb je mij aangeroepen mnemo, maar ik kan niks in je vervolgbetoog iets terugvinden, waarin je even ingaat op hetgene, wat ik naar je toe richtte op #30. Waarom appeleer je dan op mij?? Daar hebben wel meer politici ook last van hier in dit shitland. Mocht je dus ooit die politiek ingaan, dan vermoed ik, dat je je niet veel zal kunnen onderscheiden van degenen, die je zelf hier becritiseert
Reactie door ReneR — dinsdag 6 juli 2004 @ 22.27 uur
ReneR, Ik wil best wel op een aantal zaken ingaan, maar dan moet ik ze eerst begrijpen. Paragraaf 1 van je voorgaande comment daarvan is niet helder voor me wat je nu probeert te zeggen…
Spierballentaal? Niets meer of minder dan de taal waar ik me ook mee bedien in het dagelijkse leven.
Vluchten? Ik zie het meer als mijn dromen verwezenlijken, iets dat ik hier allang onmogelijk acht.
Fortuyn is dood door een linkse idioot.
Wat is de SP dan wel? Een partij van intelectuelen die de oplossingen aandragen? Ik dacht het niet…
Jij daagt mij uit om met iets zinnigs te komen terwijl ik hier zelden tot nooit iets zinnigs lees op dit weblog? Ik probeer ze diep mogelijk in mijn comments op zaken in te gaan. Ik heb niet de hele dag de tijd om voor Jan columns en comments te schrijven. Maar evengoed, waarover wil je dan een verdere discussie voeren en van mij horen hoe ik zaken evt anders zie.
Kapitaal? En wie gaat al die subsidies en uitkeringen dan betalen?
Ik heb vaker gelijk dan Jan…
Voorrouder, bloed, democatie? Alweer een linkse nationalist?
Ik jou aangeroepen? Nou ja…
Ik de politiek ingaan? Ik weet nu wat ze verdienen, nee bedankt…
Reactie door mnemo — woensdag 7 juli 2004 @ 1.26 uur
@ mnemo
prima dat je toch nog even wilde reageren. Het verbaast me echter zeer, dat je de eerste paragraaf van comment #50 niet begrijpt. Ik schrijf toch ook niet bepaald haagse vakjargon wat we van de staatskrant kennen.
De SP is geen partij voor intellectuelen; maar dat kan het wel worden; net als de SDAP is verworden tot een autistisch lummelhok, waar het economisch-liberalisme als zoete koek wordt gegeten. Daar moeten we als leden voor blijven waken. Wist je dat de SP in alle grote steden steunpunten heeft, waar mensen belangeloos en gratis mensen in de knoei bijstaan met verweerschriften of iets gewoons als de belastingpapieren? Ga daar eens heen en praat met die vrijwilligers. dan weet je precies hoe het hart klopt van die door jouw verguisde S.P. Je hoeft geen S.P. lid te zijn. Dus ook jij kunt er langs komen voor gratis juridisch of fiscaal advies in een tijd, waar deze regring de buro’s voor rechtshulp steeds meer de strot omdraaid! Heb je dit ooit gezien bij ander partijen?
Want Mnemo; er is hier inmiddels klasse-onderwijs; klasse-gezondheidszorg en klasse-justitie…
Quote: Ik heb niet de hele dag de tijd om voor Jan columns en comments te schrijven.
Mnemo; waarom zit je dan wel ellenlange debatten te typen met MAD en Henk? waarom heb je daar dan wel schijnbaar zo veel tijd voor? Blijkbaar vindt je het dan toch wel leuk danwel zinvol om het te doen.
Voor de rest schoot je een paar losse gedachten-flodders af op dit log, waar ik weinig mee kan, maar ik weet nu nog steeds niet wat nu precies je visie is; behalve dat je gigantisch anti-jan marijnissen bent en dus ook anti-sp.
Als laatste wil ik je nog even reageren op een losse gedachten flodder van je namelijk: Fortuyn is dood door een linkse idioot.
Fortuyn deelde zowel kritiek uit aan rechts als links; waardoor beide machtsblokken hem gingen vrezen en demoniseren. ken je nog de uitspraak van Zalm??? “Fortuyn is een gevaarlijk man”.?? Ook rechts leverde zodoende een bijdrage hieraan; iets waarvan Jan M. zich van verre hield. Dat moet je hem kunnen nageven.
Verder is Folkert vd G gewoon geen linkse idioot, maar een volstrekte anti-democraat en een psychopatische facist. Hitler is ook ooit eens begonnen tussen de kameraden van een arbeidersbeweging.
Mischien moeten we dus maar niet zo absoluut meer in blokken van rechts of links gaan denken. Maar moeten we meer de nadruk gaan leggen op het gezonde verstand.
Reactie door ReneR — woensdag 7 juli 2004 @ 21.05 uur
ReneR, Ook ik kan het wel eens met iemand eens zijn en in je vorige comment noem je een paar rake dingen. Het economisch liveralisme schiet veel te ver door of is zelfs al ver over de grenzen van het toelaatbare heengeschoten. Het liberalseren van spoorwegen die burgers nodig hebben om hun werk uit te voeren of anderzijds van afhankelijk zijn heeft geleid tot een openbaarvervoerssysteem waar je nog duurder uit bent om met de trein en bus ergens heen te gaan als met je eigen auto. Ik heb zelf in redelijk arme landen gewoond, waaronder bijvoorbeeld Uruguay. Daar wordt op een hele andere manier met dit soort zaken omgesprongen. Zaken zoals electriciteit, primaire levensbehoeften zoals brood, babyvoeding, melk, eieren en nog vanalles zijn spotgoedkoop en belastingvrij zodat iedereen ze kan aanschaffen. Scholing is gratis en van een zeer behoorlijk niveau, hetzelfde geld voor de ziekenzorg dat ook geheel gratis is voor Uruguayanen. Als dit soort zaken in een Zuid Amerikaans land haalbaar zijn waarom zou dat niet in Nederland kunnen vraag ik me dan af…
Maar aan de andere kant besef ik wel, in tegenstelling tot de verstokte linksdenkers onder jullie dat dit soort zaken wel betaald dienen te worden. Dat er een zekere mate van economisch liberalisme mogelijk moet zijn om iedereen aan het vreten te houden en van werk te voorzien. Ook zie ik hoe de verregaande subsidiering van vanalles en nog wat een zware belasting is voor onze economie en we daar van af moeten. Ik denk dat ik daar het meeste bots met de SP want ook al vind ik dat jullie uit sociaal oogpunt een streepje voor hebben op andere partijen het wel degelijk ontbreekt aan inzicht om deze ideologie aan de man te brengen of deze realistisch uitvoerbaar te maken. Het lijkt allemaal nog teveel op het al net zo onhaalbare communisme.
Mijn visie, het is de bedoeling dat je die in de loop van de komende weken en maanden kan teruglezen op mijn eigen web-log waar ik beloof ook eens wat positieve geluiden te laten horen en eens verder er op in ga hoe het dan wel zou moeten volgens mij. Ik realiseer me wel dat je ergens een beetje gelijk hebt wanneer je stelt dat ik vooral veel anti-geluiden laat horen. Echter ik zoek de discussie altijd op, daarmee is het haast onvermijdelijk dat ik juist reageer op dingen waar ik het niet mee eens ben. Ik heb er weinig behoefte aan me net als een kuddedier te omgeven met mensen die me gelijk geven. Dan ben iki snel klaar met discussieren. Mijn lompe en botte houding komt misschien daar ook uit voort. Ik wil me ten alle tijden kunnen beroepen het volslagen oneens te zijn met iemand en dus voorkom ik zo dat mensen me aardig gaan vinden en omgekeerd.
Wat betreft Volkert vd G, dat was en is een betaalde huurmoordenaar, de kogel kwam uit de richting van het grootkapitaal en politieke zwaargewichten welke nu op zwaarwichtige posten ver buiten het oog van de Nederlandse politiek mogen aanschuiven met andere wereldleiders en zo op pensioensgerechtige leeftijd nog steeds van hun macht mogen genieten. Dat geloof ik.
Veder onderschrijf ik je stelling dat we het links/rechts denken eens los moeten laten volledig. Verstandige standpunten komen van zowel linkse als rechtse zijde en gezien de verdeeldheid onder de bevolking kan het ook niet anders dan dat we tot een fusion van deze twee spectrums dienen te komen willen we tot een rechtvaardig kabinet komen. Ik blijf ook hameren op de té ideologische inslag van de SP, laat het los en bedrijf politiek met het gevoel van de dag. Wat is er nodig om vooruit te komen en beslis op die grond en nergens anders op.
Ellelange discussies met MAD? Niet meer of minder dan met iemand anders. Ik probeer indien mogelijk antwoord te geven op vragen en MAD is iemand waar ik me denk ik terecht af en toe over opwind. Of iemand nu met een hakenkruis over straat loopt of dat er vervolgens iemand stoeptegels naar dezelfde mongool met hakenkruis loopt te gooien vind ik beiden even verwerpelijk en kortzichtig. Verder ben ik ook nog eens de helft van mijn comments kwijt aan het weerleggen van mijn vermeend alcoholgebruik, prozacprobleem, of andere vernuftige insinuaties en scherpe analyses omtrend mijn persoon.
En tot slot, naast alle kritiek wil ik Jan ook eens bedanken voor het onderhouden van dit web-log. Ik vind wel dat hij als een van de weinige prominente politieke figuren een eerlijke discussie nastreeft. Ik wens dit web-log dan ook nog een lang leven beschoren en hoop dat er naast links enrechts-denkers zich nog meer meningen en opvattingen in deze discussies mogen mengen.
Reactie door mnemo — donderdag 8 juli 2004 @ 9.35 uur
Oke Mnemo; dank voor je schrijven.
Weet je; eigenlijk zijn we het in een hele hoop zaken met elkaar eens als ik dit betoog van je doorlees en ook ik deel wel eens een rake klap uit naar een verstarde linkse one-liner. Zo zit ik ook wel eens lastige vragen te stellen bij Meulenbelt haar log. (alleen de laatste tijd niet meer zo, want haar katten interesseren me niet zo) Het is belangrijk, dat dergelijke critieken ook hier blijven. Dus ook van jou. Maar het moet wel goed gemotiveert zijn en onderbouwd, want daar heeft ook de SP het meeste aan. En ik weet dat je dit best goed kan.
Ik verlaat nu dit logonderwerp in de wetenschap dat je dit nog wel even zult doornemen.
De mazzel.
Reactie door ReneR — donderdag 8 juli 2004 @ 16.24 uur
bla bla bla zei al bundy
ik naai jou geen oor aan henky
het is allemaal te danken aan de politieke interpeteringen
die we de laatste tijd over onze flikker hebben gehad.
en waarbij homer simpson tot conclusie kwam en geen baat bij
had. Duhhh
Reactie door bouchra — donderdag 17 maart 2005 @ 10.27 uur
Ik zij tegen de sofiët uni waarom is de tremmeke van de unie goedkoper dan de trememe ke van de sofiët maar hij zij tegen mij ik kom der niet uit jongen man ik zij IS ER IEMAND DIE MIJ KAN HELPEN!Toen ging ik naar zwitserland met 5 euro en liep goed door.en hij zij tegen mij doe je mee met monopolie ik zij ja ik had toen veel geld gewonnen en toen zag ik een vrouw en zij laa ma liggen laa ma liggen.en toen zij ali waar is de jettie
Reactie door SOFIËT UNIE — donderdag 17 maart 2005 @ 10.38 uur
MENEER HOUTENKAMER WAS DE BESTE LERAAR VAN NEDERLAND EN ZO ZAL ZIJN KINDEREN HEM VOLGEN..RIP JE BLIJFT ALTIJD IN ONZE HART!!
Reactie door SOFIËT UNIE — donderdag 17 maart 2005 @ 10.43 uur